Poslovni sekretar


Opis kursa

- Vođenje poslovne dokumentacije : Obuka za vođenje poslovne admnistracije podrazumeva poslove kordinisanja celokupnog kancelarijskog poslovanja , vodi poslovnu dokumentaciju za potrebe klijenta, njegovog organizacionog dela, državnih organa i organizacija koja vrše javna ovlašćenja, obavlja poslove poslovne i službene komunikacije. Daje podršku poslovnim procesima i obavlja poslove u skladu sa propisima, standardima i dobrom poslovnom politikom. Sistematično upravlja sopstvenim radnim vremenom i učestvuje u organizovanju radnog vremena zaposlenih.

- Koordiniranje poslova kancelarije: Vodi evidenciju obaveza pretpostavljenog, zakazuje, priprema i organizuje poslovne događaje i sastanke i druge aktivnosti važne za poslovanje. Stara se da zaposleni, pretpostavljeni, klijenti i poslovni partneri na vreme dobijaju informacije koje su važne za održavanje dobrih poslovnih odnosa. Posreduje između različitih nivoa upravljanja i različitih službi u okviru sistema u kom posluje. Vodi poslovnu i službenu komunikaciju sa poslovnim partnerima i saradnicima, delotvorno na srpskom i na stranom jeziku. Komunicira i sarađuje sa rukovodiocima i zaposlenima prilikom obavljanja zadataka. Piše poslovne dopise i pisma, popunjava različite formulare i obrasce primenjujući procedure i procese u poslovima sa dokumentacijom. Učestvovanje na projektima, učestvuje u prikupljanju informacija i pripremanju dokumentacije za javne pozive. U skladu sa problematikom posla i samim potrebama posla primenjuje informaciono-komunikacione tehnologije i unapređuje njihovu primenu kroz učenje i usavršavanje. Efikasno primenjuje mere za osiguranje kvaliteta, mere zaštite na radu i mere zaštite životne sredine.

- Vođenje poslovne i službene komunikacije: Osobe koje se bave ovim poslom su osposobljene da istražuju i proučavaju na koje načine i kako društvo iskorišćava ograničene izvore (sirovine, ljudski rad i kapital), kako bi proizvelo robu i usluge. U prenesenom, usmeravaju se i rešavaju različite ekonomske pojave, procese i njihove probleme kao što su troškovi energije, inflacija, porezi, cene, zaposlenost. Obučeni su da skupljaju i analiziraju podatke, prate i prognoziraju ekonomske trendove. Takođe proučavaju sve troškove i učinke proizvodnje kao i raspodelu i potrošnju robe u raznim insitucijama, zdrastvenim institucijama, firmama, industrijama, trgovačkih i ugostiteljskih preduzeća, turističkih agencija, osiguravajućih društva i mnogih drugih.
Obavljaju različite poslove (platni promet, obračun i knjiženje dokumentacije, obračun troškova poslovanja, rashoda i prihoda firme, evidentiranje plaćenih faktura, obračunavanje poreza i doprinosa na zarade, kontrola arhiviranje itd.) Vrši pripremu i izrađuje različite izveštaje, popunjava i kontroliše ispravnost dokumentacije (računa, spiskova ugovora, priznanica), formira i vodi kartoteku i datoteku, a može obavljati i druge administrativne poslove. Posao obavlja u zatvorenom prostoru, u kancelarijskim uslovima. U radu koristi računar i kancelarijsku opremu.
Polaznik će steći znanja, veštine, sposobnosti i stavove u okviru stečenih kompetencija, dobiće mogućnost za profesionalni razvoj i karijerno napredovanje.

Uslovi za upus kursa?

- Kvalifikacija stečena na nivou 4 NOKS-a u sektoru 04 Poslovanje, administracija i pravo prema KLASNOKS/ISCED F-2013.
- Kvalifikacija stečena na nivou 4 NOKS-a u ostalim KLASNOKS/ISCED F-2013 sektorima uz obavezno prethodno radno iskustvo u trajanju od najmanje dve godine na poslovima iz oblasti koji odgovaraju Kancelarijsko-administrativnim i drugim pomoćnim poslovnim delatnostima i/ili uz polaganje dodatnih ispita koji se utvrđuju programom za sticanje kvalifikacije.

Cilj programa

- Cilj programa je da polaznik bude osposobljen za vođenje poslovne dikumentacije.
- Cilj programa je da polaznik bude osposobljen za koordinisanje poslova komunikacije.
- Cilj programa je da polaznik ovlada veštinama vođenja poslovne i službene komunikacije.
- Cilj programa je da polaznik stekne zanja rada sa podacima i informacijama, digitalnim kompetencijama.
- Cilj programa je da polaznik razvije veštine prezentovanja i orijentacije ka preduzetništvu, saradnji i rešavanju problema.

Karakteristike kursa

  • Moduli4
  • Trajanje960 sati
  • JezikSrpski
  • Polaznici15
  • TestoviPosle svakog modula

Znanja:
- Poznaje zakone i propise, poslovne procese i procedure u vezi sa poslovnom dokumentacijom i javnim aktima;
- Poznaje osnove računovodstva i finansija, prava i poslovne ekonomije i osnovne principe marketinga;
- Opiše ključne elemente planova, izveštaja, dopisa, poslovnih pisama, robnih dokumenata;

Veštine:
-primenjuje procedure i poslovne procese poslovnog sekretara i posreduje između različitih hijerarhijskih nivoa poslovnog entiteta;
- popunjava različite tipove formulara i obrazaca i sastavlja službene dopise sa svim njegovim sastavnim elementima;
- kontroliše, sortira, otprema i arhivira neophodnu dokumentaciju za rad poslovnog entiteta, kao i elektronsku i štampanu poštu;
- prati sajt poslovnog entiteta, priprema materijal i učestvuje u ažuriranju sajta;
-obavlja poslove korišćenjem osnovnih modela elektronskog poslovanja i prati i ažurira podatke u elektronskom poslovanju i elektronskom bankarstvu;

Sposobnosti i stavovi:
- odgovorno, savesno, precizno i uredno obavlja poverene poslove;
- efikasno planira i organizuje vreme;
- ispoljava pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu;
istražuje različite izvore informacija i podataka i razvija analitički pristup o prikupljenim podacima unutar i izvan poslovnog entiteta;
- iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje;
- ispoljava pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima;
- primenjuje bezbednosne i zdravstvene mere u procesu rada i mere zaštite životne sredine;
- unapređuje sposobnost argumentacije sopstvenih stavova i kritičkog mišljenja;
- poštuje principe timskog rada, ispoljava ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima;
- prilagođava se promenama u radnom procesu, ispoljava analitičnost, samokritičnost i objektivnost pri poslovanju i rešava probleme u radu;
- primenjuje u radu savremene informacione tehnologije i određene softvere iz oblasti poslovanja;
- ostvaruje komunikaciju preko elektronske pošte i društvenih mreža; - poštuje interkulturalnu različitost sagovornika;
- poznaje i primenjuje asertivni stil komunikacije u poslovnom okruženju;
- prepoznaje barijere u komunikaciji i pronalazi načine njihovog prevazilaženja.

Znanja:
- objasni pravila elektronskog poslovanja, elektronskog bankarstva i osnove digitalnog marketinga;
- objasni proceduru pripreme podataka za formiranje i popunjavanje baza podataka, kao i pripreme materijala za izradu i ažuriranje sajta poslovnog entiteta;
- poznaje organizacionu strukturu, opis poslova za radno mesto na kom radi; radnog mesta pretpostavljenog i radnih mesta lica kojima prosleđuje zadatke;
- objasni načine praćenja i evidentiranja poslovnih obaveza rukovodioca i zaposlenih;
- poznaje osnovne propise vezane za organizaciju i izvođenje službenih putovanja;

Veštine:
- pripreme podatke za formiranje i popunjavanje baza podataka i prati jedinstvenu evidenciju o predmetima korišćenjem savremenih softvera;
- učestvuje, ažurira i hronološki sortira dokumentaciju za javne pozive kao i projektnu dokumentaciju;
- prikuplja, analizira, obrađuje i koristi informacije iz različitih relevantnih izvora u cilju izrade izveštaja, planova i zapisnika;
- učestvuje u pravljenju rasporeda vođenjem rokovnika i baze podataka o potrebnim informacijama za pretpostavljenog;
- izvršava poverene administrativne, finansijske, tehničke, logističke, programske i organizacione poslove;
- prati i evidentira stanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i priprema dokumentaciju za nabavku;

Sposobnosti i stavovi:
- odgovorno, savesno, precizno i uredno obavlja poverene poslove;
- efikasno planira i organizuje vreme;
- ispoljava pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu;
istražuje različite izvore informacija i podataka i razvija analitički pristup o prikupljenim podacima unutar i izvan poslovnog entiteta;
- iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje;
- ispoljava pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima;
- primenjuje bezbednosne i zdravstvene mere u procesu rada i mere zaštite životne sredine;
- unapređuje sposobnost argumentacije sopstvenih stavova i kritičkog mišljenja;
- poštuje principe timskog rada, ispoljava ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima;
- prilagođava se promenama u radnom procesu, ispoljava analitičnost, samokritičnost i objektivnost pri poslovanju i rešava probleme u radu;
- primenjuje u radu savremene informacione tehnologije i određene softvere iz oblasti poslovanja;
- ostvaruje komunikaciju preko elektronske pošte i društvenih mreža; - poštuje interkulturalnu različitost sagovornika;
- poznaje i primenjuje asertivni stil komunikacije u poslovnom okruženju;
- prepoznaje barijere u komunikaciji i pronalazi načine njihovog prevazilaženja.

Kroz kompetenciju Vođenje poslovne i službene komunikacije polaznik dolazi do sledećih ishoda:
Posreduje između različitih nivoa upravljanja i različitih službi u okviru sistema u kom posluje. Vodi poslovnu i službenu komunikaciju sa poslovnim partnerima i saradnicima, delotvorno na srpskom i na stranom jeziku. Komunicira i sarađuje sa rukovodiocima i zaposlenima prilikom obavljanja zadataka. Aktivno doprinosi unapređivanju procesa rada, rešavanju problema u radu i kulturi uvažavanja. Učestvuje u prikupljanju informacija i pripremanju dokumentacije za javne pozive i učestvovanje na projektima. Svrsishodno primenjuje informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) i unapređuje njihovu primenu kroz učenje i usavršavanje.
Znanja:
- opiše načine izrade različitih vrsta zapisnika (stenografske, obične i skraćene);
- objasni procedure organizacije skupova, vebinara, događaja i prezentacija;
- objasni pravila poslovnog bontona i kodeksa poslovnog ponašanja;
- poznaje pravna akta o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave i o arhivskom poslovanju;
- objasni propisana pravila u pisanoj komunikaciji i prepoznaje poruke verbalne i neverbalne komunikacije;
- poznaje protokole i osnove interkulturalne komunikacije;
- poznaje način komunikacije sa državnim organima;
- zna da primeni pravopis i gramatiku stranog jezika na visokom nivou.

Veštine:
- prati ostvarivanje plana i kalendarskih aktivnosti i podnosi izveštaj rukovodstvu;
- prati poslovni protokol pri organizaciji sastanaka i organizuje prijem kod rukovodioca, zaposlenih i kod nadležnih službi;
- priprema i organizije sastanke i prezentacije, kao i onlajn seminare i konferencije;
- priprema elektronske i štampane materijale u skladu sa potrebama sastanka, promocije, seminara i vebinara; - priprema i organizuje putovanja u zemlji i inostranstvu po nalogu rukovodioca;
- učestvuje u prijemu i upućivanju novih zaposlenih u poslovanje poslovnog entiteta, upoznaje zaposlene sa procedurama, procesima i protokolima u organizaciji, ažurira evidencije i baze podataka o zaposlenima;
- prati rad administrativnog osoblja, selektuje informacije i prosleđuje radne zadatke i dužnosti;
- posreduje u komunikaciji sa državnim organima, domaćim i međunarodnim institucijama; - efikasno i delotvorno uspostavlja govornu komunikaciju i vodi korespondenciju na stranom jeziku.

Sposobnosti i stavovi:
- odgovorno, savesno, precizno i uredno obavlja poverene poslove;
- efikasno planira i organizuje vreme;
- ispoljava pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu;
istražuje različite izvore informacija i podataka i razvija analitički pristup o prikupljenim podacima unutar i izvan poslovnog entiteta;
- iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje;
- ispoljava pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima;
- primenjuje bezbednosne i zdravstvene mere u procesu rada i mere zaštite životne sredine;
- unapređuje sposobnost argumentacije sopstvenih stavova i kritičkog mišljenja;
- poštuje principe timskog rada, ispoljava ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima;
- prilagođava se promenama u radnom procesu, ispoljava analitičnost, samokritičnost i objektivnost pri poslovanju i rešava probleme u radu;
- primenjuje u radu savremene informacione tehnologije i određene softvere iz oblasti poslovanja;
- ostvaruje komunikaciju preko elektronske pošte i društvenih mreža; - poštuje interkulturalnu različitost sagovornika;
- poznaje i primenjuje asertivni stil komunikacije u poslovnom okruženju;
- prepoznaje barijere u komunikaciji i pronalazi načine njihovog prevazilaženja.

Tim predavača
Predavač

Po uspešnom završetku programa polaznik će dobiti Sertifikat za poslovnog sekretara po kvalifikaciji stečenoj na nivou 5 NOKS-a - 0415 Sekretarsko i kancelarijsko poslovanje, a polaznici koji žele samo užu specijalizaciju za određeni deo programa - modul oni će dobiti Uverenje kao što je naznačeno u tački 7. ovog programa :

-Uverenje za Obuku za vođenje poslovne dokumentacije;
-Uverenje za Obuku za koordiniranje poslova kancelarije;
-Uverenje za Obuku za vođenje poslovne i službene komunikacije.