Obuka za vođenje komercijalnih poslova


Opis kursa

1. Obavljanje poslova računovodstva i finansija :
–Obavljanje poslova sa dokumentacijom
–Obavljanje zadataka vezanih za usaglašavanje stanja
–Obavljanje poslova platnog prometa
–Pripremanje finansijskih izveštaja
–Izrada obračuna (amortizacije, doprinosi, porezi)
–Kontiranje i knjiženje na osnovu dokumentacije

2.Obavljanje bankarskih poslova i poslova osiguranja :
–Pružanje servisnih usluga u bankarstvu i osiguranju
– Prodaja proizvoda i usluga u bankarstvu i osiguranju
– Obavljanje blagajničkog poslovanja
– Vođenje evidencije u bankarskom poslovanju i poslovima osiguranja

3.Obavljanje komercijalnih poslova :
– Učešće u istraživanju tržišta, planiranju i sprovođenju marketinških aktivnosti
– Učešće u planiranju i realizaciji kupoprodajnih aktivnosti
– Organizovanje prijema, otpreme i skladištenja robe
– Obavljanje administrativnih poslova u oblasti nabavke i prodaje

4.Obavljanje poslova komunikacije i administracije :
– Komuniciranje sa strankama
– Vođenje protokola (zapisnika) na sastancima i sastavljanje
izveštaja po nalogu pretpostavljenog
– Pružanje osnovnih informacija klijentima o privrednom društvu
– Pripremanje promocije i prezentacije
– Upravljanje opštom administrativnom dokumentacijom

Uslovi za upus kursa?

-Nivo 1 NOKS-a osnovno obrazovanje i vaspitanje, osnovno obrazovanje odraslih, osnovno baletsko obrazovanje i vaspitanje i osnovno muzičko vaspitanje.

Cilj programa

Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju Ekonomski tehničar je osposobljavanje učenika za vođenje administracije, komunikaciju sa klijentima i saradnicima, obavljanje računovodstvenih, finansijskih, komercijalnih, bankarskih poslova i poslova osiguranja. Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da lica budu osposobljavana za:
– primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
– primenu bezbednosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
– primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
– upotrebu informatičke tehnologije u: prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
– preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
– prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.

Karakteristike kursa

  • Moduli4
  • Trajanje200 sati
  • JezikSrpski
  • Polaznici15
  • TestoviPosle svakog modula

Znanja:
-Opiše regulative u oblasti poslovne administracije
-Objasni procedure kvalifikovanja knjihovodstvene dokumntacije
-Tumači sadžaj poslovne dokumntacije
-Objasni proces evidentiranja poslovnih promena kroz poslovne knjige
-Objasni različite vrste obračuna ekonomskih vrednosti
-Navede sve zadatke vezane za usaglašavanje stanja
-Opiše pravila i postupke izrade finansijskih izveštaja
-Objasni vrstu i svrhu kontrole knjigovodstvene dokumentacije
-Objasni vrste i načine čuvanja knjigovodstvene dokumentacije
-Objasni vrstu i svrhu pokazatelja finansijske situacije preduzeća

Veštine:
- Primeni zakonsku, profesionalnu i internu regulativu
- Sistematizuje i klasifikuje knjigovodstvenu dokumentaciju po periodima i aktivnostima
- Sprovodi postupak kotiranja poslovnih događaja poštujući pravila
-Pripremi podatke i izraćuje potrebne obračune ekonomskih vrednosti
- Sprovodi postupak usaglašavanja prometa i stanja analitičke i sintetičke evidencije
- Pripremi podatke za izradu finansijskih izveštaja
- Učestvuje u izradi i prezentaciji finansijskih izveštaja
- Kontroliše ispravnost knjigovodstvene dokumentacije
- Sprovede postupak čuvanja i odlaganja knjigovodstvene dokumentacije
- Priprema podatke za procenu finansijske situacije preduzeća i analizu finansijskog poslovanja

Sposobnosti i stavovi:
- Savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove
- Efikasno planira i organizuje vreme
- Ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu
- Isponji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima
- Poštuje principe timskog rada
- Prilagođava se u odnosu na promene u radnom procesu
- Rešava probleme u radu
- Odredi prioritete
- Iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje
- Ispolji pozitivan odnos prema profesionalno- etičkim normama i vrednostima.

Znanja:
-Navede načine pružanja servisnih usluga u bankarstvu i osiguranju
-Objasni proceduru otvaranja, vođenja i gašenja dinarskih i deviznih računa fizičkih i pravnih lica
-Razlikuje kreditne uslove i vrste kredita
-Opiše postupak odobravanja kredita
-Razlikuje vrste osiguranja i vrste osiguranih rizika
-Navede elemente ponude i polise osiguranja
-Razlikuje vrste blagajne i klasifikuje blagajničku dokumentaciju
-Razlikuje gotovinsko i bezgotovinsko plaćanje
-objasni proceduru vođenja evidencije u bankarskom poslovanju i poslovima osiguranja

Veštine:
-Primenjuje pravila pružanja servisnih usluga u bankarstvu i osiguranju
-Obrađuje različite vrste kreditnih zahteva
-Sprovodi postupak odobravanja kredita
-Primenjuje tehnike prodaje različitih vrsta osiguranja
-Sastavlja poudu i polisu osiguranja
-Primenjuje pravilam procedure i tehnike u poslovima sa gotovinom
- Obavlja gotovinska i bezgotovinska plaćanja
- Pruža obaveštenja i informacije i vodi evidenciju u bankarskom poslovanju i poslovima osiguranja
-Sprovodi postupak arhiviranja i odlaganja dokumenata

Sposobnosti i stavovi:
- Savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove
- Efikasno planira i organizuje vreme
- Ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu
- Isponji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima
- Poštuje principe timskog rada
- Prilagođava se u odnosu na promene u radnom procesu
- Rešava probleme u radu
- Odredi prioritete
- Iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje
- Ispolji pozitivan odnos prema profesionalno- etičkim normama i vrednostima.

Znanja:
- Planira aktivnosti u postupku marketinškog istraživanja
-Objasni svrhu pojedinih dokumenata za potrebe prodaje i nabavke
-Navede dokumentaciju i evidencije o izvršenim nabavkama i prodaji robe
-Objasni elemente plana nabavke i plana prodaje
- Objasni proceduru ugovaranja
-Objasni poslove nabavke u zemlji i inostranstvu
-Razlikuje organzacione oblike trgovine
-Objasni poslove skladištenja
-Objasni poslove prodaje u zemlji i inostranstvu

Veštine:
-Prikuplja informacije sa tržišta
-Izrađuje delove plana marketinga prema uputstvima nadređenog
-Sastavi obaveštenje – oglas o promociji
-Distribuira promotivni materijal preduzeća različitim kanalima
-Obradi zahtev/narudžbinu/klijenta
-Izradi različite vrste ponuda za klijente
-Sastavi plan nabavke i prodaje
-Organizuje poslove skladištenja robe
-Ugovara i prati realizaciju poslova
-Odabere najpovoljniju ponudu
-Sastavi izveštaje o izvršenim nabavkama i prodaji robe

Sposobnosti i stavovi:
- Savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove
- Efikasno planira i organizuje vreme
- Ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu
- Isponji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima
- Poštuje principe timskog rada
- Prilagođava se u odnosu na promene u radnom procesu
- Rešava probleme u radu
- Odredi prioritete
- Iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje
- Ispolji pozitivan odnos prema profesionalno- etičkim normama i vrednostima.

Znanja:
- Uporedi pravila poslvne i službene korespodencije
-Izabere najefikasniji način i sredstva komunikacije
-Identifikuje internu i eksternu korespodenciju i komunikaciju
-Poznaje organizacionu strukturu preduzeća
-Objasni značaj zaštite ličnih i poslovnih podataka
-Opše postupak organizovanja službenih sastanaka
-Razlikuje vrste zapisnika sa sastanka
-Poznaje prostor, pravila i organizaciju rada u kancelariji
-Razlikuje vrste kancelarijskog materijala, opreme, pribora i alata
-Klasifikuje dokumentaciju prema nameni

Veštine:
-Primenjuje tehniku slepog kucanja
-Koristi različita sredstva komunikacije
-Sprovede postupak prijema i slanja dopisa i zahteva
-Pruža obaveštenja i informacije i vodi evidenciju
- Organizuje sastanke
-Dostavi poziv za sastanak
-Izrađuje različite vrste zapisnika sa sastanka
-Koristi kancelarijsku opremu, alate, pribor, kancelarijski materijal i obrasce u skladu sa namenom
-Sortira dokumentaciju

Sposobnosti i stavovi:
- Savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove
- Efikasno planira i organizuje vreme
- Ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u radu
- Isponji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima
- Poštuje principe timskog rada
- Prilagođava se u odnosu na promene u radnom procesu
- Rešava probleme u radu
- Odredi prioritete
- Iskazuje spremnost za dalje učenje i usavršavanje
- Ispolji pozitivan odnos prema profesionalno- etičkim normama i vrednostima.

Tim predavača
Predavač

Po uspešnom završetku programa polaznik će dobiti Uverenje za program Obuka za vođenje finansijsko-računovodstvene administacije po kvalifikaciji stečenoj na nivou 4 NOKS-a - 0419 Poslovanje i administracija nerazvrstani na drugom mestu, a polaznici koji žele samo užu specijalizaciju za određeni deo programa - modul oni će dobiti Uverenje kao što je naznačeno u tački 7. ovog programa :
-Uverenje za Obuku za vođenje komercijalnih poslova